top of page
  • תמונת הסופר/תadi blay

הדרך להשגת המטרות שלך

לכולנו יש מטרות. קטנות או גדולות, קצרות מועד או לטווח הרחוק, כך או כך הן


משמשות אותנו להעריך עד כמה הצלחנו ביחס למקום בו אנו רוצים להיות. הן מנחות חלק משמעותי מההתנהגות שלנו.

התקופה האחרונה הביאה איתה לא מעט מחשבות על החיים, על עצמנו ועל הבחירות שלנו. זהו זמן מצוין לעשות התאמות ושינויים ולהציב לעצמנו מטרות ויעדים חדשים. אך למי מאיתנו לא קרה שקיבלנו החלטה, הצבנו יעד וכמה ימים אחרי ההחלטה המטרה לאט לאט התפוגגה ולא הצלחנו להתמיד בה.




איגדתי עבורכם 9 טיפים לביסוס, התמדה

והשגת המטרות שלכם:


1. ערכים

בחרו מטרות התואמות את הערכים שלכם. שאלו עצמכם מה חשוב לכם, מה ומי יקר לכם ומתוך כך מהם הערכים שלכם ואילו מטרות תואמות אותם.

2. לאט לאט

התקדמו לאט והציבו יעדים קטנים שיאפשרו להגיע בהתמדה ובנחישות לעבר המטרה הגדולה. למשל אם אתם רוצים להיות בכושר ולרדת במשקל, החליטו כמה תרצו לרדת ואפילו כמה זמן זה אמור לקחת לכם. הציבו יעדים יומיים או שבועיים ואף חודשיים בדרך לשם. היעדים הקטנים מייצרים אצלנו תחושה של הצלחה והתקדמות לעבר מטרה רחוקה יותר. כמו כן הם יאפשרו לעשות שינויים והתאמות בדרך.

3. נטרו את המכשולים והקשיים

שימו לב להתקדמות שלכם לצד הקשיים ואף כישלונות קטנים. עשו שינויים במידת הצורך ואפשרו לעצמכם לטעות בדרך- זכרו כי זה רק אנושי.

4. מתנות קטנות

השתמשו בחיזוקים ופרסים קטנים לאורך הדרך. בניגוד למה שאנחנו נוטים לחשוב- אנחנו מתפתחים וגדלים מחיזוקים חיוביים ולא שליליים בהכרח. כשאתם נופלים שימו לב לכך, קומו והמשיכו הלאה. כשאתם מצליחים (גם אם בקטן ממש) פרגנו לעצמכם ולמדו לחגוג את הרגעים הקטנים.

5. הכל או כלום?

זהו הזמן לנסות ולשחרר את גישת הכל או כלום. השגת מטרות דורשת עמידות, התמדה ויכולת לעמוד בנפילות וכישלונות קטנים ולפעמים גדולים- זה חלק מהתהליך וזה ממש בסדר.

6. סביבה מאפשרת הצלחה

צרו לעצמכם את הסביבה שתאפשר לכם ותעודד אתכם לעבר הצלחה. שימו לב מה עוזר לכם להתמיד ולהסתכל קדימה- זה יכול להיות הסביבה המשרדית שמעודדת עבודה או אולי הפסקות בדרך כל מה שמקל עליכם בדרך ליעד הוא חשוב.

7. מודל לחיקוי

לרוב.. אנחנו לא ממציאים את הגלגל. וזה ממש ממש בסדר! מצאו אדם שמהווה עבורכם מודל ומטרה, שימו לב מה הוא בחר לעשות בדרך ומצאו מתוך כך את הדרך שלכם.

8. אל תשכחו לנוח

יש לנו נטייה להתרגש מהמטרות והצבתן ולחשוב שזה ממש הגיוני לדרוש מעצמנו לעבוד ללא הפסקה ומנוחה. זכרו כי תהליכים לוקחים זמן, אגרו כוחות ואפשרו לעצמכם לשחרר מדי פעם.

9. תמיכה סביבתית

זכרו, אנחנו יצורים חברתיים. אנחנו פורחים, גדלים ומתפתחים מתוך הקשרים החברתיים שלנו. אין ספק כי גם לעבר המטרות שלנו חשוב שנמצא את האנשים שמחזקים אותנו ולא אלו שמורידים אותנו.

אל תחששו לחלום בגדול, הצבת מטרות הינה חיונית לקיום חיים מלאים ומספקים. מגיע לכם לחיות את החיים עליהם אתם חולמים, פשוט היו סבלניים, עקביים ולאט לאט פתחו את כושר ההתמדה, זה יביא אתכם למקומות גדולים.

Dare to dream, visualize, and actualize

עדי בליי, פסיכולוגית

26 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page